En sån liten en..

Igår var vi på ultraljud för att titta på lillepysen i magen.
När hon började kolla så låg h*n ihopkrupen och det var svårt att se någon riktig bild. När hon skulle mäta huvudet så frågar hon mig hur långt gången det är tänkt att jag ska vara. "19 veckor" svarar jag. "Nej, så stor är inte fostret" säger hon då.
VA?!
Men när hon hade mätt lårbenet också, så kunde hon se att det var inte bebisen som var outvecklad utan det var  så att jag inte var så pass mycket gravid som vi trodde..
Tydligen så har min kropp "hoppat" över en menstration så vi har blivit snuvade på en räkneperiod. Så istället för 19 veckor så är vi bara gravid i v 16 (15 +3). Så vi får komma tillbaka om tre veckor igen så dom kan göra en ordentlig koll, för nu kunde hon inte göra en sån anatomisk undersökning som dom ska göra i vecka 18-20.
Men vi såg iaf ett litet hjärta slå =)

Idag blir vår stora bebis hela nio månader!! och om ca 20 dagar så har jag varit hemma i ett år. Vart har det året tagit vägen??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0