Dag 15 - Mina drömmar

Mina drömmar är många. Men samtidigt så är jag en realist som har lite svårt att drömma. Drömmarna brukar ofta bli en aning pesemistiska.. i form av: jag drömmer om att vinna en miljon, men det kommer aldrig ske.. eller jag drömmer om att kunna åka utomlands med hela min familj, men det kommer vi aldrig ha råd med..

Men om jag ska vara optimistisk och drömmande för ett tag så ser mina drömmar ut såhär (utan inbördes ordning)

¤ Ett stort och vackert hus där alla våra barn får ett eget rum samt ett kontor. Ett stort men mysigt vardagsrum och ett kök som har köksö och inbjuder till gemensakap och matlagning.

¤ Att alla mina syskon och föräldadrar fanns på nämare håll, både för min egen skull och för att mina barn ska få närmare till mostrar, morbröder och morföräldrar.

¤ Att allt ska lösa sig på ett plan som jag inte kan gå närmare in på här..

¤ Att jag och min familj skulle kunna få åka på en utlandssemester.

¤ Att jag och Peter skulle ha råd att åka på en lyxig smekmånads-resa.

¤ Att vi vann en massa pengar (Pengar gör inte en lyckligare..men det underlättar en hel del annat)

¤ Att jag ska komma underfund med vad det är jag vill blir "när jag blir stor"  och komma till skott med pluggandet igen.


--

Vad drömmer du om?

Kommentarer
Postat av: Malin - Mamma till Novalee

Hej :)



Ja precis det är det jag menar!

Jag och Petra brukar gå på Onsdagar, 09.30 - 12.00 tror jag att det är.. men vi brukar iaf åka dit till halv tio :) Jag vet faktiskt inte om det är på fler dagar.. det har jag ingen aning om!



Men vore ju jätte kul ifall du också åker dit :)

Jag har varit seg på att åka nu ett tag, men nästa Onsdag ska jag som sagt försöka komma iväg.

2010-12-01 @ 22:45:55
URL: http://irenemalinlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0