Dag 01. Om mig.

Om mig.

Jag är född en natt i Oktober för 24 år sedan . Jag var ivrig till att komma till världen då jag redan i bilen var ute med halva huvudet. I min födelsejournal så står det att min kämpande mamma var inne på förlossningen i hela TRE minuter innan jag var ute. (Bra jobbat, mamma!).
Mina första år tillbringade jag i Viforsen, utanför Sundsvall. Där växte jag upp med mina 5 syskon, där jag är mitten-ungen. När jag var 5 så skilde sig mina föräldrar och när jag var 10 år så flyttade jag och mamma till Matfors tillsammans med min 1½år yngre bror Jesper och lillasyster Julia. Pappsen och mina två äldre bröder flyttade upp till norr tidigare.

I Matfors så fortsatte jag med samma stil som jag nog mest hade/har haft hela livet- en pojkflicka. Jag kommer ihåg min första skoldag när jag skulle börja fyran. Då hade mamma köpt en fin gul tröja och kjol. Jag kämpade mig igenom hela dagen i denna fina kjol, men så fort jag kom hem så slet jag av mig den och tog på mig mina hängselbyxor och gick ut för att leka krig med killarna på gården...

Jag trivdes väl ganska bra i skolan men jag visste aldrig riktigt vad jag ville bli när jag "blir stor". Tills en dag...
När jag gick i nian så kom det olika gymnasieskolor och program till vår skola för att locka oss till just dom. Vi garvade först åt Räddningsgymnasiet som var där. För vem vill gå på en räddningsskola liksom?!
Jo, Jessica ville visst det visade det sig. När jag väl hade tagit reda på vad det handlade om så gav jag 120% i skolan för att kunna komma in på de höga poängen. Från att ha varit medelmåtta gick jag "all in" och satsade allt på skolan, det fanns inte så mycket annat som fick min tid då.

När ansökningsbeskedet kom så var jag eld och lågor. Skulle drömmen bli sann?

Nej.

Jag missade med några ynka poäng och hamnade på 16:onde reserv.

Det blev naturvetenskapliga programmet istället. Vilket resulterade i att jag är enormt skolless och har inte riktigt fullständiga betyg för att söka vidare. Den där 120%-iga energin från nian orkade visst inte hela vägen.. Men jäkligt roliga människor träffade jag längs vägen.

Efter studenten så fortsatte jag att arbeta på Attmarhem servicehus där jag hade sommarjobbat ett antal år redan. Där har jag nu fast tjänst sedan några år tillbaka.

Det var även där som jag träffade min blivande man bara några dagar efter att jag tagit studenten.

Nu så har vi två underbara barn tillsammans och är gifta =)

Så från att varit en liten knodd utskjuten ur en kanon så är jag nu en gift tvåbarnsmor med ett arbete som vårdbiträde, påväg in i framtiden innehållande hus, studerande och ännu mer lycka!

 


Kommentarer
Postat av: Mammama

Ja jag kunde ju inte få ut dig fortare än vad jag försökte. Sen¨- förlåt för den gula tröjan och kjolen då,men jag trodde väl att du skulle/ville vara "fin" på din första skoldag

2010-11-18 @ 23:13:17
Postat av: Pappa

Vadå bra jobbat mamma, jag då, körde mot rött genom hela stan och sladdade och stog i, sedan dom tre minuterna som det tog, ojojoj va jag blev svettig utav att bara vara. Kram till dig min lilla pianist ;)

2010-11-19 @ 09:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0