Dag 06 - Min dag.

Min dag.

Min dag har gått i surhetens tecken. Varit på halv-surt humör hela dagen och inte har det blvit bättre av att det finns männskor som gör vårt liv besvärligare än vad det skulle behöva vara... Idioter.
Jaja.. Så här har min dag sett ut i ungefärliga drag. Klockslagen kan vara lite missvisande =)

7.10 - Vaknar av att Peter pussar på mig och frågar hur dottern har ätit under natten. Blir glad när jag inser att det bara varit en gång (lite lätt förrvirrad man kan vara på morgonen). Han gör iordning storungarna och skickar iväg dom på skolan. Samt hämtar Aron som vaknat och lägger honom med mig i sängen. Där ligger vi och chillar och Aron intar frukostvällingen medan han petar på Tova. Morgonmys.

8.00 - Peter kommer tillbaka från morgonpromenaden och slänger i sig en kopp kaffe med mig innan han far iväg på en extra-jobbs-anställningsintervju. Jag äter frukost efter att jag klätt på småttingarna mina. I lugn och ro är väl att överdriva, men jag kunde iaf försöka bläddra i morgontidningen..

9.00-10.00 - Jag sitter en sväng vid datorn medan TOva sover och Aron grejjar på i sin lilla värld (dvs han drar fram allt som går att dra fram. Alla köksskåp och byrån i hallen får sig dagens första tömning..). Plockar undan lite och tömmer diskmaskinen. Peter kommer hem igen.

10.00 Lullar på här hemma. Plockar undan lite. Pratar med syster några gånger i telefon, hon kommer med glädjande besked då hon fått lite extrajobb samt ska på intervju nu i veckan =). Garvar åt mina pojkar som busar som några tokar på knark.

11.30 Peter lägger Aron. Vi försöker "avvänja" honom med att vi måste sitta inne hos honom när han ska sova, så det tar lite tid och skrik innan han somnar. Ont i mamma-hjärtat...

12.00 Äter Lunch och tittar sen på "Jon, Kate plus eight" (skönt att se att det inte är så farligt att ha två små, tänker att ha ÅTTA små!) Ligger i soffan med en kopp kaffe och har lill-tösen min sovandes på bröstet. Mys.

13.30 Aron vaknar. Ger honom mat. Är förbannat över lite allt möjligt och gråter en skvätt. J kommer hem från skolan. Kollar lite bloggar, sätter på en maskin tvätt, ammar. Gråter en skvätt till över att tiden går så fort och att Tova blir så stor. Rensar bland bilder och gör en beställning på framkallning.

15.30 Börjar med maten. Hamburgare. Inte min favorit..men Jonte har lagt in en beställning =)

17.00 Efter maten ska hundkräket ut. Tar en promenad med honom medan maken plockar undan efter middagen och sätter på stärkande kaffe. Koffeinet börjar sina i kroppen...

17.30 Får besök av Peters Kusin med Fru. Blir kvar en bra stund. Fikar och snackar skit.

19.30 Lägger Aron. Skrikkalas en stund, men han lugnar ner sig när vi står och pratar med varann utanför dörren. Pratar med mamma en bra stund i telefon.

20.00 Hänger tvätt och kollar på Biggest Loser-finalen (första och enda avsnittet vi sett).

21.00 Kokar en majskolv. Bloggar.

21.18 Slutar bloggar. Går och slår maken i "Vem vet mest".

Go´natt.


Kommentarer
Postat av: Julia

Hur kan de stå att du publicerade detta 17.34? Haha, kan du se in i framtiden ? :)

2010-11-22 @ 22:35:32
URL: http://cholia91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0