Dag 08 - Ett ögonblick.

"Blott en dag, ett ögonblick i sänder"

Två ögonblick jag självklart alltid kommer ha med mig är då mina barn föds.

Men ett annat ögonblick är då jag ser Peter i soffan på jobbet för över fem år sedan. Jag kom in på jobbet klockan 7, sådär lagomt morgontrött och ofixad. Mjukisbyxor och jobbtröja, inte den mest smickrande klädseln och där i soffan sitter det en snygg en karl =)
Att han skulle bli min karl det visste jag ju inte då. Men efter att det "klickat" så bra då vi kunde prata om allt direkt så förstod jag att den här mannen var något intressant. Men kanske en aningens för "gammal", och en aningens för många barn, och en aningens för skild... Men När väl kärleken slog till så betydde dom där sakerna ingenting. Käleken var större än allt annat, och det är den fortfarande =).


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ett ögonblick! Jo jag jobbade ju själv den dagen. Hörde hur ni pladdrade på hela dagen, jag tror ni hade många "dubbelärenden" tillsammans, pratade mycket i tvättstugan, i "gångarna" och ni var väldigt "tajta"den dagen. Förstod då att det skulle bli något mellan er.

2010-11-25 @ 22:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0