Dag 09 - Min tro.

Min tro..hm..

Jag har ingen religös tro. Jag är döpt och konfirmerad. Jag är med i svenska kyrkan men jag är gift borgeligt.
Jag går inte i kyrkan mer än när det är någon annans konfirmation, dop eller liknande.

Jag hoppas på att det finns högre makter, men jag tror inte på någon gud.
Jag tror mer på diffusa öden eller att det kanske finns någon mening med allt som sker.

Jag tror på framtiden. Jag måste tro på framtiden annars skulle jag nog inte klara mig här på jorden. Visst är jag lycklig nu också, men jag är en människa som måste ha nått att sträva efter. Viket tyvärr ibland gör att jag har svårt att vara här i nuet och glömmer njuta av tiden som är just nu.

Jag tror på andar och mirakel.

Jag tror på mig (försöker iaf).

Jag tror på änglar som vaktar över oss.

Vad tror du på?

Kommentarer
Postat av: Stina S

Hej



Helt off topic, men svarade dig på Olgas blogg, men för att vara säker på att du ser så skriver jag här med.

Kolla in det här inlägget http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/2010/07/29/favorit-i-repris-din-miniguide/

sen kan du även klicka på ”Graviditet” i spalten till höger här på bloggen, där har Olga en massa bra material.

Lycka till!

2010-11-26 @ 09:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0