Dag 11 - Mina syskon

Ojojoj..
Jag har en bunt syskon. Både hela, halva och plast =)

Jag börjar med mina helsyskon. Vi har samma mamma och pappa.

Joakim: Även kallad Jocke. Född -79. Han är en man med ett enormt intresse för bilar och allt som hör till. Även allt som är tekniskt ligger han varmt om hjärtat. Han har växt upp större delen av sin "barndom" hos vår far uppe i norr, men som vuxen så hamnade han nere i skåne när kärleken slog till. Kärleken tog slut men han blev pappa till en underbar liten tös, Freja, som nu är 6 år. Nu har han återvänt till norr igen.

Jocke med Aron för några veckor sedan.



Jens: Född -82. Flyttade upp till far när han var 15 (?)år och blev kvar där ett par åt innan han flyttade till Östersund för att gå gymnasiet. Sedan bar det av till Stockholm och Gotland. När han kom tillbaka till Sundsvall igen bara för att vara här "ett tag" så blev han kvar när han fick uppfylla sin dröm om en en egen piercingstudio, då han fick erbjudande om att köpa stället han hade haft lärlingplats/jobb på. Jens har alltid varit familjens clown som är rapp i käften och alltid har ett skämt på lager.


Jens med en nyfödd Aron.


(Här kom jag -86)

Jesper: Även kallad Jeppe. Född -88. Stora lillebror =) Alla har i alla tider trott att Jeppe är min storebror då han ser äldre ut än vad han är (eller nu har han väl kommit ikapp =)). Han fick t.o.m ha med sig passet på bussen från att han var 14 eftersom annars fick han betala vuxenbiljett.. Han är en grabb som har växlande intressen. han blir ofta totalt fast för något och brinner för det ett tag, innan något annat tar över intresset. Han är utbildad bagare men tyvärr så har hans eksem och allergier satt stopp för den karriären. Efter att vi alltid har bott med varandra eller iaf nära så har han nu flyttat norröver. 

Jeppson Peppson.

Julia: Lillasyster som är född -91. Jullan har gått från att varit en tjurig liten knott med de svåraste tovorna i håret jag någonsin sett, till en vacker och vuxen woman. Hon är utbildad entrepenör och en duktig säljare. Hon är en tjej som tar plats, på ett bra sätt. Julia har alltid varit med äldre tjejer vilket gjort henne lite äldre i sinnet. Nu bor hon i stan tillsammans med hennes kärlek Daniel. Sedan några år tillbaka så är hon inte bara min syster utan även min bästa vän.

Julia och Tova.


Sedan har jag fyra Plastsyskon, dvs min pappas frus barn. Eftersom Pappa och Ingalill har varit tillsammans i typ 17år så räknar jag hennes barn som mina syskon också.

Daniel: Född -84. Har tyvärr inte träffats på många, många år. Han bor nere i Skåne tillsammans med sin Sandra och deras son Casper som snart blir två år.

Erik: Född -85. Vi stod varann närmast när vi var alla ungar tillsammans när vi var små. Det skilljer ju bara ett år mellan oss. Erik är utbildat kock och jobbar just nu på hotellet i vilhelmina, där han också bor efter att han bott i skåne ett antal år. Kuriosa: när Erik gjorde lumpen så var han kock på ett "militärfatyg" som åkte jorden runt.

Martin: Skogsmannen som är född -88. Han älskar jakt och fiske och är utbildad skogarbetare. Han och Jeppe var som ler och långhalm när vi var yngre, det skiljer precis en månad på dom i ålder. Bor utanför Dorotea med sin Petra i deras relativt nyköpt hus.

Linnea: Syster som är född -92. Linnea är en lugn tjej som för närvarande har en jättestort häst intresse. Annars så är hon precis som jag en riktig bokslukerska. Under hennes stora blonda hårburr så finns en vilja av stål och pluugghjärna då hon är duktig i skolan.

Sist men absolut inte mist så kommer Pappa och Ingalilla gemensama son:

Mattias: Stora lillebror som är född -94. MMA-kille som nu går AWPE-utbildningen i Torpshammar. Mattias är familjens lilleman som gått och blivit familjens storeman. Han har ärvt pappas längd och byggt upp en stark kropp då han tränat mycket, bland annat MMA som är en (i mina ögon) farlig kampsport.

Här skulle jag ha en bild på nästan alla syskon sen Farfars begravning..men hittar den inte på datorn. Får slänga in den en annan dag när jag funnit den..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0