Mamma/mormor/svärmor

Nästa ämne är: Mamma/mormor/svärmor.

Min mamma måste vara världens bästa mamma. Hon är en människa som behåller lugnet i princip alla situationer, hon är alltid förstående och kommer alltid med råd när man behöver. Hon är en person med stort hjärta som ställer upp för alla. Hon blir väldigt sällan arg, men när hon blir det så ska det vara nått riktigt allvarligt. Då gäller det att hålla sig undan =)
När jag växt upp så har hon alltid låtit mig och mina syskon "vara med" och bestämma om tider som ska passas, regler som ska följas och efterföljande konsekvenser om de inte följs. Detta har gjort oss till medvetna och ansvarsfulla människor.

Som mormor är hon så älskvärd och viktig. Mina barn älskar henne! Hon har ett enormt tålamod som jag beundrar henne för.. önskar att jag hade samma tålamod när det gäller ungarna. Hon är pedagogisk på ett sånt bra och tidkrävande sätt att det nästan kan reta gallfeber på mig =)

Som svärmor vet jag inte hur hon är... eftersom hon inte är min svärmor. Och sen har jag liksom inget att jämföra med.. jag har själv ingen svärmor eftersom hon gick bort för 22 år sedan..

Jag måste få säga tack till mamma såhär officiellt. Tack mamma, för att du alltid ställer upp! Bara nu i sommar har du varit vår räddande ängel i barnpassningsväg!


Pappa, jag och Mamma på min bröllopsdag!

Kommentarer
Postat av: kicki-mamma/svärmor

Tack för dessa ord, älskade dotter! Är jag sådan? Blev lite tårögd i ena eller båda ögonen faktiskt!

2011-09-04 @ 22:59:49
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0