V 33. Ledigheten har påbörjats...

Vecka 33
Kroppen: De sista två månaderna besöker du vanligtvis MVC varannan vecka, där mäter man bland annat barnets tillväxttakt. Vid den här tidpunkten är normalkurvan för symfys-fundusmåttet runt 31, men det är främst sin egen kurva man ska gå efter.

Barnet: Det finns inte längre så mycket utrymme för barnet att vända sig i livmodern, barnet ställer därför slutgiltigt in sig i förlossningsställning. Vanligast är att barnet vänder sig med huvudet neråt. 3-4% förblir kvar i sätesställning.

-----------------------------
Nu har jag kommit till det stadiet som jag länge har pratat om. Nu är jag totalt leeeedig tills bebin gör entre i vårt liv.
Jag var ledig i helgen (som jag skulle vart ändå), och redan på måndagen så kände jag mig lite rastlös =) Men jag har iaf lyckats fylla två dagar. Igår var vi först på Ultraljud och sen hade jag tvättstugan hela dan, sen (dumt nog) så dammsugade jag och så fick vi besök av Maria och Tomas på kvällen. Tomas skulle bara installera vår tvättmaskin, men dom blev kvar några timmar. Mycket trevligt =)
På ultraljuden så såg allt helt normalt ut. Moderkakan har flyttat på sig, så nu får jag föda "vanligt". H*n väger ungefär 2 kg och växer som h*n ska.

Nu ska jag ut i solen och njuta. Kanske ta en promenad med Banjo...

Kram Kram och ha en trevlig Valborg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0