Maritza och Melissa..

Det är ju några år mellan min karl och mig.. närmare 17 år. Men det brukar inte märkas av så mycket... men ibland så skiner det igenom.. Som idag tex =)

Jag spelar musik på datorn och Peter läser tidningen.
Peter: Är det Maritza?
Jag: Nej, Melissa heter hon.
P: Jaha..

Nästa låt börjar..

P: Men det här är väl Maritza?
Jag: Nej, Melissa heter hon. Det finns väl ingen som heter Maritza heller!?
P: Jo, Maritza Horn. Det låter precis som hon. Dom måste ju vara släkt på nått vis.

Vi gör som vi brukar när vi inte vet svaret, vi googlar. Och svaret vi får är att Maritza är Melissa Horns mamma! Hahaha, så alltså har vi lyssnat på två helt olika generationer =)


Melissa Horn




och hennes mor Maritza..
Man kan ju faktiskt höra likheter (men mammans visa när ju riktigt sorgsen....)


Kommentarer
Postat av: Mormor/mamma/svärmor

Jag har ju Maritza Horns LP skiva hemma här!!Om ni vill höra ngn gång11

2009-12-11 @ 23:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0