Dorotea

Nu sitter jag i soffan hos far. I deras nya lilla hus. Eller så litet är det inte, det är jätte fint. Men lite skillnad från storleken på det gamla huset. Men alldeles lagomt för den nya lite krymta familjen. Mycket finare än vad jag hade sett på kort och jag säger som bror sa: jag skulle vilja ha det här huset fast flytta det till Matfors :)

Vi for upp igår mitt på dan. Tog några timmar upp. Peter körde fastän han hade jobbat natt men han påstår att han inte litar på min körning eftersom jag blir alldeles svettig så fort vi fårmöte av en timmerbil el liknande. Jag är nog lite skadad sen jag var ner i diket för ett år sen, då jag fick möte av en timmerbil som kom över på min sida...
Så han körde och jag satt å läste i en gravidtidning mesta dels av vägen. Jag tycker att det är så mysigt att åka bil bara vi två. Vet inte varför men det är bara skönt på nå vis :)
Väl framme blev det middag och mys i köket som vanligt. På nå konstit vis så hamnar man alltid på köksoffan i några timmar när man är här.

Idag har vi gått en sväng i Dorotea, det är lite festligheter här nu när det är Dorotea-dagarna. 21 Minusgrader gjorde sitt till så vi gick hem med Banjo, så han inte förfryste, och så for vi upp på MB igen och fikade lite. Nu är vi om sagt hemma igen och bara myser. Lööööve it!

//*J*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0