Torsdag.

Idag är jag lite piggare. Börjar få ganska ont i kroppen när jag jobbar och igår hade jag både arbetat och gått en sväng på stan å IKEA så jag hade svinont överallt. Allt kändes skitjobbigt att göra. T.o.m soffan var obekväm :)
Så jag gick å la mig tidigt med min nyköpt kudde mellan knäna..skönt!
Igår skulle jag gå på stan en sväng medan jag väntade på att P skulle blir klar från ett möte. Så då tänkte jag att jag skulle passa på att byta som där byxorna jag köpte förra veckan till en storlek större. Men det slutade med att jag behöll den storleken jag hade från början samt att jag köpte ett par till. Men dom var så mycket större så dom kan jag ha om några månader.
Sen var jag upp på en tygaffär och köpte muddväv för att göra magband. Det är ett smart klädesplagg för gravida. Det är som en tubtopp som man har för magen för att dölja glappet som blir mellan tröja och byxa, så man kan ha sina vanliga kläder längre. Man kan köpa dom för från 250 spänn styck lite överallt, men jag tänkte till lite att sånna måste man ju kunna sy själv. Så jag köpte en halvmeter grått och en halvmeter vitt tyg igår och vips hade jag två magband för 80 kr!! Smart va!? 
 
Plus att jag köpte de första bebiskläderna =) Ett 2-pack bodys. En vit och en vit med små björnar på. Hängde dom på garderobsdörren igår när jag kom hem, så det var ganska mysigt att se dom det första jag gjorde när jag slog upp ögonen imorse. Tänk att vi ska få en liten miniperson som ska få plats i ett sånt litet klädesplagg (och då är det strl 56, finns ju ännu mindre till alldeles nyfödda).

Imorgon bär det av norröver, vi ska hedra Dorotea på sin Namnsdag =) Vi ska å hälsa på familjen uppe i Dorro över helgen, det ska bli hur mysigt som helst. Längtar! ska bli spännande och så hur dom bor nuförtiden oxå. Så jag jobbar halvdag imorgon så P får hämta mig när han har sovit några timmar efter sitt nattpass så far vi sen.

Kram Kram

Mage för två veckor sen:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0