V. 24

Vecka 24
Kroppen:
Man kan känna av hur livmodern drar ihop sig och blir stel ibland, sk. förvärkar, livmodern tränar på detta sätt upp sig inför förlossningen. Ibland kan vibrationer eller gropigt underlag från när man åker bil framkalla förvärkar, men det är helt naturligt.

Barnet: Vikten har ökat markant på senare tid och barnet väger nu runt 600 gram och är cirka 30 cm långt, barnet ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.

------------------------------
Här är det sjuk-tider. Peter har varit dålig av-och-till sen i måndags och jag bara hostar, fräser och andas tugnt. Men icke att jag inte går till jobbet idag. Ska få jobba kväll med Maria och det händer ungefär en gång på 4 veckor eller nå sånt... Men blir jag mycket sämre så får jag väl avvika. Vill inte bli sjuk inför helgen heller, jag är leeeedig. På lördag ska jag å mor åka en sväng till Bror och äta winnerbröd och sen ska vi på revy. Så då får jag väl proppa mig full med alvedon i värsta fall...

Har fått begräftelse från försäkringskassan att jag är beviljad hel havandeskappenning från den 24 april, vilket känns skönt. var lite orolig att jag inte skulle få det beviljat, man vet ju inte vad som godkänns i dessa tider..
Så jag hoppas bara att jag orkar jobba tills dess iaf, det är ganska jobbigt redan nu och värre blir det ju. Men jag ska få börja med lite andra arbetsuppgifter så det kanske blir lättare framöver, om jag blir ersatt av en vikarie det vill säga, annars så kommer det bara bli knas om jag ska fortsätta och jobba "på golvet" plus att jag ska sitta på kontoret när det finns tid (det vill säga inte så ofta). Vi får se hur det blir...
Nä, nu ska jag ta å åka på jobbet. Imorgon ska blivande morfar komma en sväng å prata med magen (jag namnger den inte, det räcker med att pappa och peter har den disskutionen =) )

Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Faster

Hmmmm... känns som det var nyss som en annan hade bebis i magen (numera ser jag mest "bara" gravid ut fniss). Häromdagen fick vi ett brev från kommunen med erbjudande "att vårt barn till hösten har en plats i förskoleklass"...???? VART tog dom där 6 åren vägen? Kram på dig, och sköt nu om både dig och "magen"!

2009-02-26 @ 16:29:56
URL: http://monizz.blogg.se/
Postat av: Artemis

Ha det jättefint :)

2009-02-26 @ 16:52:21
URL: http://mista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0