Barnvagn...

Igår var jag ch syster ute på barnvagns-jakt. Eller en jakt på kunskap iaf. Det är en djungel av färger, former, kombis, duos, luftdäck eller plasthjul.....
Innan jag gick å vart på smällen så tyckte jag nog som de flesta som inte har fått barn ; "det kan väl inte vara så svårt, det är ju bara att köpa en vagn". HA! TJI FICK JAG!
Jag är så förvirrad av alla dessa sorter, och jag vill ha en sort medan P vill ha en annan. Medan man sneglar på en tredje och fjärde. Det känns ändå som att man aldrig kommer bli helt nöjd, vad man än väljer...
Det stora problemet är om vi ska ha en kombi eller en duo. I en kombi så kan man ta ut en lift-del så man kan bära med sig barnet om han/hon har somnat, vilket är jättebra när vi bor en trappa upp. Medan en duo har större liggdel och större yta under att packa på. P tycker dessutom att man ska klämma ner en mjuklift i den stora liggdelen, vilket jag tror blr jätte trångt..... Tror jag blir galn på detta.. samtidigt som jag inte förstår varför jag tar det så allvarligt. Som P sa igår; "Vi ska inte bråka om det här, vi ska vara glada åt att vi ens har ett barn att stoppa i en barnvagn." Och det har han så rätt i.
Så lite lugnare än igår är jag iaf =)

Nu är det bara en vecka kvar till Ultraljudet....

Krajm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0