V. 27

Här kommer vecka 27:

Vecka 27
Kroppen: Man kan sova lite oroligt på nätterna när man har kommit en bit in på graviditeten, ofta störs man av att man måste gå upp och kissa. Många upplever också att de drömmer mer nu, ofta om förlossningen eller om barnet. Det är troligen kroppens sätt att förbereda sig mentalt, man kanske inte drömmer mer, men eftersom man vaknar oftare så kan det vara så att man kommer ihåg drömmarna bättre.

Förlossningsförberedelse: För att ha gott om tid att mentalt och fysiskt förbereda sig inför förlossningen är det bra att boka profylaxkurs redan nu. Här tränar du och din partner på avslappning, andning och mentalt fokus genom hela förlossningen. Många par upplever större trygghet när de har något konkret att hålla sig till under födseln och metoden hjälper också till att lindra smärta.

Barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont minst sagt.

-------------------------------------------

Nu kan jag skriva en lista på "graviditetskrämpor"
Foglossning
Halsbränna
Kramp i fötter och ben på nätterna
Humörssvängningar (hemska när jag inte sköter mina järntabletter enligt Peter )
Kissa på nätterna
Kissa tusen gånger på dagarna

Men jag kan även skriva en lista på mys:
När han/hon sparkar och lever om
Att jag är ganska "fin-rund" änsålänge
Ibland kan jag se hur hela magen rör sig för att han/hon vill slå en kullerbytta =)
Bara tanken på att jag ska bli mamma och att vi ska få en liten som är en blandning av oss...

-----------
Nu räknar jag bara ner dagarna till den 24 april då jag får sluta arbeta. Lääääääängtar! Jag kommer säkert få spunk av att bara gå hemma i två månader, men hellre det än att vara så här slut och ha såhär ont varje dag efter jobbet. Om man inte hade varit så förbannat envis så hade jag nog tagit å sjukskrivit mig. Men det är ju lite en pennningfråga oxå, så det är nog bara att bita ihop drygt en månad till. Jag ska ta ut lite semester-dagar framöver iaf så det blir lite mindre arbetspass.
Jag har lite sorg oxå... Vår dator har krachat, så alla mina bilder på magen tills nu är borta. Om inte *håller tummarna* peters kompis bror kan rädda dom. Fan, att man alltid tänker att man ska bränna ut bilderna när det är försent. Jag hann ju iaf lägga ut två bilder på bilddagboken från v.25, men det är alla bilder som finns kvar isåfall..

Jaja..
Kram på alla!

En speciell kram till blivande moffa och plast-mormor. saknar er...

Kommentarer
Postat av: plastis

Saknar Er också, vill bara vara i närheten av Er,se och känna på magen och bara få höra hur du mår! Kram

2009-03-18 @ 18:49:00
Postat av: Moffarn

Jaha så har du fått mig att gråta en skvätt, om ni bara visste vad jag längtar att vara närmare Matfors en sådan här gång,Kramar

2009-03-19 @ 11:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0