Barnmorskebesök och föräldrautbildning

Idag har vi varit på föräldrautbildning där målet var att försöka övertyga P om att ryggmärgsbedövning inte behöver innebära att man blir förlamad. Men utan resultat... Han blev icke övertygad. Men det är ju ändå jag som ska föda å inte han så vi får väl se om jag tar en sån ändå om det blir väääldigt långdraget. Men det är inget jag siktar på precis. Jag vill nog klara mig utan så länge jag kan och sterila kvaddlar *ryser* klarar jag mig utan helt!
Man vet ju aldrig hur ont det gör innan man har varit i den situationen så jag oroar mig inte speciellt mycket inför förlossningen. Om tusen kvinnor berättar om sina förlossingar så är alla olika och alla har upplevt smärtan på "sitt vis" och jag kommer aldrig kunna förbereda mig på hur ont det kommer göra, men däremot så kan jag förbereda mig hur alla skeden ser ut och sånt. Kunskap är ju makt, som man brukar säga =)

Hos barnmorskan så gick det också bra. Fick lite påbackning om att jag måste äta lite mer, har bara gått upp 0,5 kg på 5 veckor, så det blir till att äta lite mer mellanmål eftersom när jag äter mat så tar det stopp ganska fort. Det märks att det är nån annan som konkurerar om platsen i megen med magsäcken =)

Blodtryck: 120/70

SF-mått: 29 cm

Hjärtslag: Ungefär 130

Imorgon så fyller älskade syster 18 år. Herrejävlar vad gammal alla börjar bli =). Nu är det bara två syskon som är under "krog-ålder". Nyss var vi ju alla små...
Så det blir en sväng till henne på em/kvällen med barna, P jobbar kväll. Får se om man ska ta å baka en kolapaj som hon har beställt =)  Nån present kanske hon får oxå om hon är snäll...

Puss å kram, cykelram (som min käre far brukar säga)



 


Kommentarer
Postat av: moffarn

Längtar efter er, hoppas att det är bara bra nere hos er, å du, ryggmärgsbedövning är ganska bra men det är bara du som avgör det, tror nog att P skulle ta det ochså,,,,,, Älskar dig. Ge lilla systern en puss från oss här uppe

2009-05-05 @ 16:56:58
Postat av: Julia

Weeehoo, ska JullPull få präsänter ;D haha ;)

2009-05-05 @ 21:46:27
URL: http://cholia91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0