V. 35

Vecka 35
Kroppen: Om kvinnan ordinerats sängvila pga tidiga sammandragningar tidigare i graviditeten kan man nu pusta ut. Barnet anses nämligen ha goda chanser att överleva om det skulle födas. Det behöver oftast bara ligga i kuvös för att hålla värmen.

Barnet: Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar.

-------

Här letas det bil för fulla muggar. Jag är likosm apatisk och orkar inte ta tag i det, men det gör P så det räcker för oss båda. Han låg t.o.m vaken inatt för han funderade på bilarna... suck.. En jävla djungel, speciellt när man inte kan nått. Man vet ju aldrig vad man får..
Själv hade jag en mardröm inatt som var helt vrickad. Jag drömde att jag var på BB och fick en liten tjej, Peter var inte med för han tyckte att det inte var nått att följa med på, han tyckte det var viktigare att vara hemma med de äldre barnen. Men när jag hade kommit hem så jobbade P så jag var själv med barnen. Men den nyfödda flickan var inslagen i tidningspapper som inte fick öppnas på ett dygn. När jag väl skulle öppna det där lilla "bebis-paketet" så fanns det tre stycken och alla innehöll bara dockor!! JAG HADE BLIVIT LURAD!! Och var fanns min lilla flicka?! Jag ringde till P som var på jobbet för att han skulle hjälpa mig, men han ville inte hjälpa. Så jag fick åka på BB själv och leta efter mitt barn. Men jag hittade henne och allt var bra.
Men vilken skräck när jag trodde att bebisen var borta! Hua...

Igår var vi på en träff på förlossningen för att få lite info och för att få titta på den nya förlossningen ( de har nyss fått sprillans nya lokaler). Vad fint det var =) Och barnmorskorna som höll i "utbildningen" var jätte mysiga och trevliga. Jag har nån inre stress över att jag kommer bara få rötägg till barnmorskor när jag ska föda... Så därför var det skönt att se att dom var snälla, fast iof så var en av dom barnledig så henne kommer jag inte få träffa.
Så gick dom igenom hur förlossningen går till och smärtlindring och så. Men det har vi redan pratat om på föräldra-träffarna.

Till helgen blir det lite grillning och mys på fredagen och sen på lördagen så åker jag, mamma, Jeppson och Julia upp till Dorotea för Mattias ska bli religös på söndagen. =).  Ska bli roligt att få träffas igen, saknar alla däruppe =). (Måste tacka plastis för min fina outfit idag. Byxor från Dorotea Såg och tröja från Accell..hehe)

Nä, nu ska jag traska ut till tvättstugan igen.
Kram på er alla

Kommentarer
Postat av: plastis

Allt klär en skönhet, längtar till på lördag.....Kram

2009-05-13 @ 17:06:11
Postat av: Moffarn

Som plastis sa, allt klär en skönhet. Hoppas att det blir fint väder i helgen och att inte mattias blir allt för nervös,,,,,, Kramar till er alla där nere

2009-05-14 @ 12:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0