Frågor och svar

Kan vara kul att se tillbaka på om några år =)

När fick du reda på att du var gravid?
Eftersom graviditeten egentligen startade långt innan lilleman var i magen på mig så visste vi om det hela tiden. A är ett mirakel som är hjälpt på vägen av en IVF. Men pluset på stickan visades den 21 okt 2008.

Blev det en chock?
Både ja och nej. Vi visste ju att det var möjligt men jag var övertygad om att försöket skulle vara misslyckat. Men icke =) Lycka!!

Hur gammal var du då?
22 år

Hade du mycket halsbränna?
Inte från början men ungefär från vecka 20 så knaprade jag novalucol som en annan pillertant. Vaknade t.o.m på nätterna för att käka dom där.

Spydde du mycket?
Inte en enda gång. (eller jo, i början men det var en magsjuka som var orsaken.)

Hade du mycket foglossning?
Nja, från och till. Sista tiden hade jag väldigt ont.

Ditt sf-mått som störst?
34 cm

Har du fått bristningar?
Nope.

Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Vi trodde att det var en pöjk och länge fick magen heta Aron. Och ut kom en perfekt liten Aron. Men min pappa var övertygad om att det var en Tindra därinne och köpte en napp med namnet Tindra på.

Vad hoppades du på?

En frisk liten krabat. Eftersom jag nästan hade gett upp hoppet att ens kunna bli mamma så var jag glad över vilket kön det än skulle bli..

Gick du över tiden?

Ja, de längsta och varmaste NIO dagarna i mitt liv!

Födde du för tidigt?

Nope

Hur var förlossningen?

Långdragen. Smärtsam innan eda. Frustrerande. Men helt otrolig, jäklar vilken kraft kroppen har!

Blev du sydd?
Japp.

Dragen med sugklocka?
Nej.

Hur många var inne i förlossningsrummet?
Jag (såklart, även om jag gärna hade lämnat över arbetet till P och gått och fikat istället ), Peter, Barnmorskan Astrid och en undersköterska.

Hade du någon nära med dig?
Peter var med som ett underbart stöd.

Vilket sjukhus födde du på?
Sundsvalls Sjukhus.

Hur stor var bebisen?
3895g och 52 cm. Alla var förvånade över att han var så stor. Vart hade han fått plats? Jag blev ju t.o.m skickad på ett extra UL i v 32 för att dom trodde bebisen var för liten..

Vad fick den heta?
Karl Aron Tellus.

Var allting värt det?
Självklart! Nu har jag vårt barn i min famn och jag skulle kunna göra det igen för hans skull.

Vill du ha fler barn?
Jopp, en till iaf.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Fick ni genomgå många försök via IVF innan ni lyckades?

2009-11-12 @ 07:54:44
Postat av: Jessica

Svar: Vi hade den enorma turen att lyckas på första försöket, som landstinget betalade. Hade inte det lyckats så hade vi fått betala för senare försök.

2009-11-12 @ 11:00:45
URL: http://mrsjessie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Spännande!! Hur lång tid tog det efter inseminationen innan du kände något/några symtom på att du var gravid?

2009-12-15 @ 13:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0