Läkarbesök

Idag har vi varit till doktorn. En vanlig rutinkontroll så det är inget allvarligt.
Men tyvärr blev jag lite besviken när jag såg att det är min gamla husläkare som skulle kolla honom. Dr. Johansson måste vara världens snabbaste läkare..och inte på ett bra sätt. Jag har t.o.m tagit emot ett recept ute i korridoren medan han fortsatte och gå "två tabletter dagligen i tio dar...".
Jaja, men det vara bara fint med lilleman. Han växer å gror. 5710gram och 60 cm. Stoorkillen =)
Medans mamman bara fortsätter att gå ner i vikt. Snart är jag under 50 kg... fan, jag vill inte vara sådär smal som jag alltid har kämpat emot att vara. Jag såg en bild på mig nu när vi var upp till Raja. Jäklar annamma vad hemsk jag ser ut. Ser ju helt utmärglad ut. Och då har jag gått ner mer sen dess. Jag som trodde att jag skulle ha gått upp typ två kilo.. Jaja. det blir bara till å äta mer.

Annars så tycker jag att dagarna bara går å går. Får lite tidsångest. Tycker att tiden går så fort och det här är ju en tid som man aldrig får tillbaka. Men jag förstår inte hur dagen kan passera så fort utan att man gör nått speciellt.. men jag måste erkänna att det går några timmar åt att sitta här å dega.
Nu har vi haft lite bilproblem ett tag igen (ovanligt va?!) så jag har inte riktigt kunna åka bort så mycket heller. Men förhoppningsvis så får vi tillbaka båda bilarna imorgon.. men antagligen mycket fattigare. Fick en varning om att det kunde gå på 7-8000 kr.

Nu: Vinna över Peter i "Vem vet mest"
Sen: Hoppas på att Aron somnar sött ikväll och inte skriker som de senaste kvällarna..

Kram På er!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Se till att äta hur mycket som helst, kanske måste ta och skicka ner några kakor (=kaloribomber!), du får inte försvinna. Saknar er, puss

2009-09-04 @ 21:07:37
URL: http://piga.blogg.se/
Postat av: Alfva

Trillar in här och kollar läget då!



Jag tillhör de som trode att jag skulle gå ner i vikt av att amma, men ujja....Här sitter vartenda hekto stenhårt numera. Äter jag inte tillräckligt går jag upp i vikt istället, av någon anledning är det väldigt svårt att äta nyttigt numera. Jag verkar behöva socker för att gå runt.

2009-09-05 @ 16:04:40
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0