Dag 17 - Mitt favoritminne.

Det är ju heeelt omöjligt att avgöra vilket av alla sina minnen som är favoriten. Så här kommer några av mina favoritminnen i kortform =)
Några få i stora minnesbanken...

¤ Ett minne är ifrån när jag och Peter var i Umeå, kvällen innan ägg-plockningen vid vårt IVF-försök. När vi låg på vårt rum på vårdhotellet och låg och pratade så märkte Peter att jag hade tagit hans kudde. Då utbrister han "Har du snott min kudde, va har du snott den?!" (ni vet låten som gick på radio då "Har du snott min bil"). Min reaktion blir att jag börjar garva..och jag kan inte sluta. Jag skrattar så jag knappt kan andas, tårarna rinner och det slutar med att jag grinar. All press, förväntan och nervositet inför vad som skulle hända de nästkommande dagarna tog ut sin rätt. Jag bara ler när jag tänker tillbaka på detta minne. Jag vet ju nu att just den kvällen var egentligen vår sista kväll då det bara var vi. Dagen efter så skapades Aron i ett provrör och två dagar senare fanns han i min mage =)

¤ Ett minne är när Aron går långt första gången. Från att han hade hasat sig fram på rumpestussen och tagit några få steg mellan oss, så tog han i och knatade iväg genom hela köket och hela hallen. Och det hann vi med att få på video! Detta var på hans 1-årsdag =)

¤ Ett annat vackert minne är ju självklart hela m tt bröllop, men ett sånt ögonblicksminne är när Peter kommer och hämtar mig hemma hos mamma. Jag och mina tärnor hade varit där sedan tidig morgon, vi hade lockat hår, sminkat och eldat upp oss. När klockan sakta närmade sig 13 så växte de små, små fjärilarna i magen till stora flygande svanar.
När Peter väl kommer innanför dörren och jag ser hans kärlek i hans ögon så brister mitt hjärta. Julia skällde på mig för att sminket inte skulle bli förstört, och tur var väl det för annars skulle jag väl grinat ner mig totalt. Lycka.

Sen har jag några kortisar:
¤ När jag får min fösta fina cykel av mamma och pappa. En råsnygg rosa dröm med HD-styre.
¤ När jag fyller 18 år och har fest för mina tjejkompisar. Alla hade köpt så klockrena presenter och jag vart så glad att dom kände mig så bra.
¤ När jag mötte mina styvbarn första gången. Elin bara skrek "Heeeej Jessica!" =)

Sen en maaassa andra =) Skulle behöva en halv roman..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0