Sorry, men nu är jag tillbaka =)

Ber om ursäkt för det långdragna avbrotten.
Men nu är jag tillbaka =)

Har som sagt firat jul i Raja med storfamiljen. Längesen vi var så många över jul. Mysigt värre var det.
Konstaterade även att sist jag firade jul med pappa och Ingalill var när det var tsunami-katatrofen, d.v.s 2004. Ett tag sen med andra ord..

Det gick jättebra att köra upp, hade ju pratmaja med mig i bilen. Jag tror tameatten att jag och syster inte var tyst en hel minut på hela resan upp =) Lovely! Barnen är (peppar, peppar) så otroligt duktiga på att åka bil. Under nästan 5 timmars bilfärd så var det gnäll kanske 5 minuter.

Julafton var alldeles lagom på alla vis. Lagomt lugn tempo, lagomt med mys och lagomt med julklappar. Men det var mycket mat, mååånga kakor (16 sorter, hur ska jag kunna bräcka det nästa år?!) och mycket kärlek =)






Linnea och Tova, Julia och Aron tittar på Kalle Anka


På juldagen så visade termometern på mer behagliga gradantal så då klädde vi ongarn och gav oss ut i "backen" (en nerförsväg där folket inte var hemma över jul) och åkte racerbob och tefat. Sedan var det lugna gatan hela dagen. Vinkade av Linnea som skulle bege sig ut i tågtrafiken för att åka till skåne och sedan vidare till GranCanaria. Spelade spel, "Vem svarar först?" Skitskoj spel!! Eller så tycker jag det bara för att jag vann 7 av 8 gånger under helgen..Hahahaha!! Nöjd.

På söndagen så var vi ut en sväng till men då följde skotrarna med också. En stolt morfar körde skoter med lille Aron. Och på em så åkte bröderna hemöver och kvar var jag, barnen, Frejsan, Pappa, Ingalill, Julia och Mattias.

Efter packning och frulle så bagav även vi oss hemöver på måndagen. Men då hade vi även ressällskap av vår brorsdotter Freja.

Jag skulle ju göra sista utmaningen under denna helg vilket var ett ögonblick.
Ett ögonblick var på söndagkväll då det bara var skit på tvn så jag, Julia, Mattias och Ingalill satte oss för att spela kort. Vi var nog lite övertrötta eller nått för vi började garva som några dårar. Vi skrattade och skrattade och när vi väl lugnat ner oss så kom vi på nått annat att garva för. Det var ett ögonblick att komma ihåg =) "Jag hör DIG, men JAG måste byta öra!" Hahaha! Oslagbart!

Mer bilder kommer när jag fått dom av Julia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0