Ny vecka.

Idag skulle vi egentligen varit hos barnmorskan på inskrivning men hon är sjuk så det flyttas fram litegrann. Egentligen så brukar man ha inskrivning runt v 10 och då prata om levnadsvanor, mat och sånt.. men som min Bm sa (samma som jag hade när jag väntade Aron) "Jag tror vi tar ett senare besök, för du kan väl det där?" Ehh.. jo, jag kan väl det. Har inte ens hunnit rensa bort brochyrerna jag fick vid förra inskrivningen =)

Här hemma så har vi en skadad hund. Eller vi vet inte riktigt vad som är fel, han haltar ibland och ser allmänt "dåsig" ut. Får avvakta några dagar och se om han blir bättre, annars blir det nog ett vetrinärbesök för att se om det är nått allvarligt.

Imorse fick jag höra det magiska ordet!
Peter lyfte över Aron till vår säng på morgonkvisten och när han la sig på kudden så sa han MAMMA! Spelar ingen roll om han inte har sagt det nått mer eller om han inte riktigt vet i vilket sammanhang han ska säga det, han sa det iaf =) Lycka.

Vi har beställt papper för hindersprövning idag och skrivit upp några nummer till vigselförättare. Imorgon så ska jag ringa till "Tårt-tanten" för att boka en träff. Sen måste jag nog ringa till han som har hand om lokalen för att jag måste upp dit och mäta lite bord och väggar.

Vi har insett att min vackra brudklänning inte kommer bäras på vårt bröllop. Med sorg i hjärtat har vi konstaterat att det kommer nog inte gå att sy ut den för en gravidmage..
Jag sätter allt mitt hopp till en vän till min syster som ska ta sig en riktig titt för att se om hon kan lägga ut den på nått vis. *Håller tummarna*. Annars blir det till att leta rätt på en ny eller åka och kolla om man ska hyra en klänning istället, men det känns likosm som bortkastade pengar. Köper man en klänning så kan man ju sälja den vidare sen och få tillbaka en liten del iaf.


Kommentarer
Postat av: Julia

Ja nu vill jag ha bröllopsplaner över öronen så jag får annat att tänka på :)

2010-02-22 @ 21:21:38
URL: http://cholia91.blogg.se/
Postat av: Millan å Tuva

synd på klänningen! hoppas det går att få till!

Men visst är det kul att mamma, strunt i att dom inte än vet vad dom säger, det roliga är ju ATT dom säger det! Tuva säger mamamam mest hela dagarna nu, och lika glad blir jag varje gång!!

2010-02-23 @ 13:53:07
URL: http://tjockissafari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0