År 2009

Här kommer 2009 årskrönika.

Det här året har innehållit mycket. Men självklart så är det absolut bästa att jag har blivit mamma!

Januari:

¤ Jag börjar känna sparkar i magen.
¤ Vi får se vårt mirakel på Ultraljud.
¤Månaden handlade myckat om Barnvagnar. Tillslut så hittade vi en som kändes rätt =)


Vecka 19.


Februari:
¤Börjar få riktigt ont av foglossning.
¤ Köper första bebiskläderna.
¤Jag och Mamma går på Revy. Väldans trevligt!


Alla Hjärtansdag- middag. Förlovade i två år ♥


Mars:

¤Börjar förstå lite smått vad som komma skall..

¤ Längar och väntar på att jag ska få skuta jobba.

Vecka 25.

 

April:

¤Blir överstolt när jag lyckas sy en hissgardin.

¤Åker till Raja över Påsk.

¤Går på ledighet. Föst några semesterdagar sen havandeskapspenning. Skönt!



Maj:
¤ Syster fyller 18 år och tar körkort. Stolt så det förslår!
¤Båda våra bilar rasar under tre dagar.
¤Har myckat sammandragningar.
¤ Åker till Dorotea på Mattias konfirmation.


SysterYster på hennes 18-årsfest.

Juni:
¤Köper bilar.
¤Är väldigt rastlös och less på att bara vänta på lille bebin.

Vecka 37.

Vecka 39.

Vecka 40.

Juli:
¤ Den 2:a förändras hela vår värld. Vi blir föräldrar. Jag för första gånen och Peter på nytt. Klockan 22.31, efter 16 timmars arbete, anländer Aron till världen.
KÄRLEK.
¤ Månaden spenderas med att amma, mysa, ta emot besök och bara vara mamma.

Förlossningssalen


Mina älsklingar


Stolt nybliven Morfar.


Aron.

Augusti:
¤Åker till Raja på minisemester med alla barnen.
¤ Min käre vän Maria, får en son. En Arvid med kalufsen redan på plats =)

Flotten i Rajastrand.


September:
¤Min vän Lisa är hemma (bor i Kanada) och Peters syster Carola (bor i Austarlien) är på besök.
¤Aron sover sin första hela natt.
¤Bestämmer datum helt klart för Wedding. 22 Maj. Upptäcker sedan att det är Pingsthelg!


Oktober:

¤Tappar mycket hår.

¤Har många migrän-attacker.

¤Köper Brudklänning.

¤Fyller 23 år.

¤Premiär för krogen på sisådär 1 ½ år.


Krogbesök.


November:

¤Slutar amma.
¤Fixar och donar inför Älstebrors 30-årsfest.
¤ Anna får sin lilla Frida Flicka.

December:
¤Börjar planera bröllopet på allvar.
¤Firar Arons första Julafton och han sover sig igenom sitt första nyårsfirande.

----------------------------------

2010:

Linnea fyller 18.
Peter fyller 40.
Farmor fyller 70.
Bröllop.
Julia tar studenten.
Mattias slutar nian.
Aron fyller 1.
Ingalill fyller 50.
Jag börjar jobba.

Ser fram emot allt utom det där på slutet...

Det där var mitt 2009.
Hur ser ditt ut?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefint! Du har då järnkoll på allt. Ja det har varit ett händelserikt år för både er och oss. Och mer verkar det bli 2010! Vi hoppas att det blir ett kul år eller hur?

2010-01-02 @ 17:35:45
Postat av: Millan å Tuva

fin årskrönika! tyckte själv att det var ganska så skoj att summera året som gått! ha det så bra!

2010-01-03 @ 00:49:10
URL: http://tjockissafari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0