Jag vill också ha en farbror Erik..

Inatt så har Aron haft ont i magen så det har vankats och grejjats halva natten.. och som vanligt när man är vaken nattetid så funderar man en massa...
Jag kom och tänka på när jag var kanske 8-9 år och vi bodde i huset med bara mamma. Vi hade en granne då, Farbror Erik, som vi kallade honom. Han var kanske 70 år och jättesnäll. En gång när jag skulle hjälpa mamma att duka bordet så tog jag bort duken. Under den låg det pengar (tror det var några hundringar). Konstigt, tyckte jag och frågade mamma vad det var för pengar.
Då var det den snälle Farbror Erik som hade varit till oss och fikat tidigare på dagen som hade lagt dit dom. Han ville ge pengarna direkt till mamma (som inte var speciellt rik då hon pluggade) men hon vägrade ta emot dom. Så då la gömde han dom under duken istället =)

Jag vill också ha en snäll farbror som kommer och fikar, berättar roliga historier och lämnar pengar under duken =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vissa har turen att få en Farbror Erik, andra en kaffe-leffe! ;) Puss

2010-01-19 @ 18:49:37
Postat av: Linnea

Vissa har turen att få en Farbror Erik, andra en Kaffe-Leffe! ;) Puss

2010-01-19 @ 18:51:12
URL: http://piga.blogg.se/
Postat av: Julia

Haha det där hade jag aldrig hört om :) Men jag minns honom :)

2010-01-20 @ 16:27:01
URL: http://cholia91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0