Freja har kalas

Idag var vi bjudna på kalas hos min mor. Min lilla brorsdotter (som bor i skåne) fyller nämligen 6 år om tio dagar men nu när hon var hos mamma så bjöd hon in till kalas eftersom hon ska vara hos min far då hon fyller år. Men tror ni att inbjudan var riktiad till mig? Nehej ni. När vi kom dit idag så gick alla barnen in i rummet där hon satt och lekte med en granne. När jag kom in så blev det en liten dispyt:
Freja: Meh, det är bara barn som är bjudna på kalaset!
Jag: Jaha, men då får väl jag gå då. Så jag och Peter är inte välkomna?
F: Nej.
Mamma: Men du har ju bjudit Jeppe och Jens också. Är dom barn dom då?
F: Ja, för dom har inga barn själva. Har man fått barn så är man vuxen.
Jag: Men farmor då. får inte hon heller komma på ditt kalas.
F: Jo, för hon är farmor.

Sötproppa =) Dom har ju lite roliga tankesätt dom små liven.
Men vi fick stanna ändå, så det var ju tur.

--------

Planer:

Imorgon: Minigolfa med älskade Lisa som är hemma från Kanada.
Måndag: Skulle egntligen fortsätta städa ur mammas förråd men det blir nog inte så.
Tisdag: Heldag på Grönan. Tåget går 6.08. Fy satan så tidigt.. Får se hur jag mår efter den dagen med tanke på att jag håller på att avlida av fogarna efetr en timme på stan...
Onsdag: Hemmamys.
Torsdag: Packa och ställa i ordning inför helgens resa.
Fredag: Åka till Raja. Läääängtar!
Lördag: Familjemys.
Söndag: Familjemys.
Måndag: Hemresa.

Tis-Torsd: Bara vara hemma med ongarna.
Fre-sön: Njuta av peters sista semesterdagar...

Någonstans däremellan så ska jag putsa fönster och få tid till sjukgymnast för mina fogar håller på att ta död på mig. Jag orkar inte längre snart... Ont.


Kommentarer
Postat av: Julia

Blogga kvinna! :P

2010-07-19 @ 23:06:55
URL: http://cholia91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0