Tredje budet för kvällen...

Den här fredagen börjades planeras redan i början på December. Vi bestämde oss för att vi skulle åka på en dygns-kryssning och hörde oss för om några andra ville föja med. Var meningen att vi skulle åkt igår och kommit hem sent idag. Vi bokade upp oss, Maria och Tomas bokade in sig och barnvakt ordnades.

Sen blev ju tyvärr Vovven i familjen sjuk så våra kryssnings-pengar fick vetrinären ta hand om istället. Men eftersom vi hade ordnat barnvakt (som fick ordna och bråka för att kunna vara ledig), så bestämde vi oss för att ta tillfället att vara lite "på tu man hand" ändå, fast på hemmaplan.

Så dagen började idag med att vi lämnade Aron hos Mormor och sen bar det av till Birsta för att spendera lite presentkort. Planen var att vi skulle köpa med oss lite mat hem och bara mysa, och titta på film hela kvällen.
Men planerna fick ändras för tredje gången. För Peter fick chans att jobba en extra natt hos sin gamla "brukare". Dvs att han får vanlig lön samt "kval" så det blir ju en extra inkomst, vilket är mer än välkommet!
Men han är ju hemma till 21 iaf, så film blev det ändå, fast lite tidigare =)
Så inatt ska jag sova heeeeelt själv. Har ju inte hänt på 9 månader. Lite konstigt... Men jag ska njuta av att kunna ligga med sänglampan tänd och läsa hur länge jag vill (annars så störs A av lampan så jag har bara ett stearinljus när jag ska läsa på kvällarna, och så måste jag ligga och likosm vinkla boken i ett visst läge för att kunna se nått).


Kommentarer
Postat av: News And Notes

Great Job!Been putting down Torginol for 20 years,Nice to see a sight that i can relate too.

2011-01-25 @ 11:21:03
URL: http://news-and-notes.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0