Välkommen mjölkstockning..

Igårkväll så frågade jag Peter om man kan få ont i kroppen av sömnbrist..jodå, det kan man (och då är ändå Tova duktig på att sova på nätterna..peppar, peppar, ta i trä...). Jaha tänkte jag och gick och la mig. När jag vaknade imorse så kände jag mig lite halvdålig. Tänkte väl att det var för att jag sovit lite.
Men sedan fick jag lite ont på sidan av bröstet. Gick och tog en varm dusch och det blev en aning bättre. Sedan har det gjort ondare än vanligt när mjöken likosm "rinner till" under dagen. Och jag kände mig tröttare och sämre succesivt... På em så sa jag till Peter att det känns ungefär som att jag influensa-värk i musklerna fast jag är ju inte sjuk med snuva och så..

Så nu ikväll slog det mig att det kanske är mjölkstockning jag har. Slog upp på älskade google och fick svar :

Symtom

Man blir öm och röd på ett område på bröstet och kan få influensaliknande muskelvärk, eventuellt få frossa och känna sig riktigt "ruggig". Hög feber över 39 grader är inte ovanligt.

Jaha.. man tackar då.. fan.
Hoppas bara på att det känns bättre imorgon för då ska vi till Ånge och hälsa på min farmor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0