Extra ul avklarat

Var på det där extra ultraljudet igår. Tydligen så är hon lite mindre än vad hon ska vara, men inte utanför gränsvärdet iaf. Man får "diffa" på 20% från den normala kurvan och lilla tösen ligger på -18.6%. Så det behövdes ingen flödeskontroll (navelsträngen) utan jag fick en ny tid om två veckor. Totalt onödigt hoppas jag eftersom den tiden jag fick ligger 9 dagar efter beräknad födsel. Vill ICKE gå över sålänge igen.

Nu har Peter bara två dagar kvar att jobba innan han blir hemma minst 9 dagar med oss =) Sköööönt! Och om bebisen vill komma ut nu snart så kommer han vara hemma i drygt tre veckor. Lovely! 
Han jobbade två nätter nu tidigare i veckan och då var systeryster här och sov. Snällt av henne (och av Daniel som släppte iväg henne, dock inte utan protester. Stackarn åkte på en depression tror jag =)). Skönt att inte behöva vara ensam med alla barnen ifall förlossningen skulle sätta igång nattetid. Man vet ju inte hur fort det kan gå. Peter tror ju att det är "avklarat" på tre timmar. När jag protesterade och sa det till mamma, att man kan väl för fan inte gå från en förlossning på 16 timmar till tre heller, fick jag till svar att hon gick från 8 timmar med min älste bror till 15 minuter med bror nummer två =) Så okej då, det kan väl gå lite snabbare den här gången...

Nyfödd Aron
(i princip första och sista gången han använde napp)


Kommentarer
Postat av: Tant Alexandra

Jag ska vara hemma till augusti nästa sommar. Då börjar Malte på förskola ute i Tyresö för då har vi förhoppningsvis flyttat dit.



Det var meningen att J skulle vara hemma med Malte under den kommande våren men så fick han nytt jobb och då är ju inte föräldraledighet det första man ber om direkt!



Hoppas lillflickan kommer ut snart! De där sista veckorna är ju inte speciellt roliga...

2010-09-17 @ 23:08:53
URL: http://tantalexandra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0