V.38.

Gick in i vecka 38 häromdagen. Nu börjar vi närma oss =) Inatt trodde jag att det var på gång. Var nära att jag ringde hem gubben från nattjobbet, men efter 1½ timmes "värkarbete" så avtog det onda och jag kunde slumra en stund igen. Men jäklar vad jag hann tänka under den tiden... har ju mycket kvar att ordna innan lilla tösen ska komma till världen. Egentligen obetydliga saker som tex att jag inte sytt filten än och inte hunnit sätta tillbaka tyget på bilstolen, men just inatt när jag trodde att det var dags, då kändes de små sakerna jätteviktiga! Lite lätt störd man blir av smärta och hormoner =)

Var till barnmorskan igår. Allt var fint, men jag är ju fortfarande liten över magen så jag måste komma på en extra mätning nästa vecka. Inte för att jag vet vad dom ska göra åt saken om jag fortfarande är liten..men, men.. dom har väl sina riktlinjer att gå efter. Skulle tro att jag har en fullstor bebbe därinne ändå.

SF-mått: 31
Hjärtljud: 148
Blodtryck: 120/70
Vikt: 60,3 kg
Blodvärde: 112

Pratade om den kommande förlossningen. Jag är ju ganska nöjd med Arons förlossning så jag hade inte så mycket att fråga om eller tillägga. Eller jo, förra gången så ville jag inte ta EDA som bedövning men det slutade med det ändå (min livräddare efter måååånga värktimmar), så den här gången är jag inte emot att ta den igen. Just eftersom lustgasen blir jag så illamående av så den ger ingen lindring.

Måste bara få visa hur pigg min make var i söndags:


Att man kan bli så trött av att gå på trav?
(eller så kanske det var efter travet när han tydligen var väldigt törstig på bål hos sin syster, eller ölen på avenyn? Eller att han kom hemraglandes klockan 3? Älskade gubben min =))





Kommentarer
Postat av: plastis

Det kanske fanns en heltäckningsmatta på travet, din far skyller alltid på den, när han har varit på hotellet....:) Hoppas allt är bra! Kram till Er alla

2010-09-03 @ 09:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0