4 timmar.

Igår när jag kom på dagis så fick jag vända i dörren. Dom ville ha Aron för sig själva, så jag berättade för honom att mamma skulle åka och vinkade. Ett liten gnäll kom över hans läppar men sen hade det gått jättebra hela tiden. Efter två timmar kom jag tillbaka, då satt han och läste med Fröken T. Fastän jag satte mig brevid i soffan så satt han kvar hos henne. Det var lugnande. Det är ju ett tecken på att han känner sig trygg.
Dom tyckte att det hade gått så bra så dom vill att han skulle få sova där imorgon (läs idag).

Så idag när jag lämnade honom så fick "Na-na" (snuttefilten) följa med =). När jag sa att jag skulle åka så protesterade han lite, men när jag gick runt hörnet och hörde att han blev nöjd och tyst efter bara några sekunder så kunde jag åka därifrån utan någn klump i magen.
Och framför mig låg alltså 4 timmar av INGENTING! NICE!
Jag tog en sväng bort på jobbet med lilla Tova, fikade ett bra tag och sedan begav jag mig och handlade lite mat. Nu har jag suttit i lugn och ro (flickebarnet sover) med en kopp kaffe och en bulle framför datorn. Skönt att kunna spela vilken musik jag vill och kunna kolla bloggar utan att bli avbruten. Och det är en timme kvar innan jag ska hämta honom...
Det här kan jag nog vänja mig vid =) Man har liksom glömt hur lugnt det var med bara ett barn, och ett litet barn dessutom. Nu hinner jag ladda batterierna tills han kommer hem och då orkar jag ju vara en bättre och gladare mamma. Det blir en win-win, för han blir mer urladdad och jag blir uppladdat, då hamnar vi kanske på samma nivå =)

Lite pics:



Ser så skönt ut!



Dragborgen förra helgen.


Får jag ta en bulle, mamma?


Mina älsklingskillar! ♥


Söt.


Kolla vad fint hon håller flaskan =)


Såhär ligger Aron nästan jämt med benen, t.o.m när han sover.
Pappan busar med dom båda..


Jämt när vi spelar kort så går Aron fram och pekar på micron, för där bredvid har han "sina" kort(en utsliten korlek med ojämna kort). Så tar han sina kort och låtsasspelar vid bordet han med. GÖLLÖNGE!

Nu måste jag ge lilltjejen lite käk sen ska jag hämta hem storkillen.
Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0