Dagis-update.

Nu har vi avklarat två inskolningsdagar. Galant!
Igår så var både jag och Peter med, det var bara en timme som mjukisstart. Alla barnen var ute utom två som fick vara inne med oss och fröknarna. Min lille prins utforskade snabbt av leksakerna och lokalerna. Det gick väldigt bra, han tog många initiativ själv men "frågade" oss hela tiden om det var okej.
När vi väl skulle åka hem så fick vi locka honom ut i hallen, sedan när han fått på sig ytterkläderna och vi kommit ut i hallen så vände han på klacken och gick in igen. OCH VILLE STÄNGA UT OSS! =) Det kan man väl kalla ett gott betyg. Han ville vara kvar och tyckte tydligen att vi inte behövde vara kvar med honom... Sötnöt!

Idag så har vi också varit bara en timme. Men idag så stannade pappan hemma med lillasyster, herr trött och minitrött fick sig en välförtjänt timmes sovning istället.
Jag och Aron fick spendera tiden utomhus idag. Eller han fick spendera timmen utomhus, för mig skickade dom iväg. Jag satt inne i personalrummet med en kopp kaffe och en tidning sålänge. Han hade gnällt lite och pekat innåt mot huset, men vi vet inte om det var mig han ville till eller om han bara ville gå in. Men det gick bra.

Imorgon så ökar vi tiden litegrann och förhoppningsvis så kan jag vara borta en stund längre. Då stannar vi för lunch också.

(Nu ber jag bara alla att ni håller en tumme för att vi ska klara oss från magsjukan som går på dagiset! Man vill ju kunna komma igång med inskolningen och några dagar innan det ska bli sjukdommar.. Det brukar vara 15 barn på vår avdelning, men nu i magsjukanstid så har dom bara varit 5 stycken senaste dagarna..uschochfy!)


Kommentarer
Postat av: Alfva

Uäck! Ingen magsjuka ska ni väl få! :( Skönt att inskolningen ruklar på!

2011-02-02 @ 07:53:57
URL: http://Alfvan.wordpress.com
Postat av: Malin - Mamma till Novalee

Usch! ja jag håller verkligen tummarna att ni ska klara er! :)

2011-02-02 @ 11:26:22
URL: http://irenemalinlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0