Den här veckan.

Den här veckan ser ut på detta vis:

Måndag
(idag): P har jobbat 8-21 vilket oftast känns som lååånga dagar. Men idag har det gått ganska bra ändå. Började dagen med en långpromenad med småttingarna i det fina vädret, skönt att komma ut lite även om det är ett mindre projekt innan jag väl har kommit utanför dörren. Hade den fina lyxen att båda barnen sedan sov samtidigt så då mojsade jag ner mig i sängen och kollade på ett BB-avsnitt. Det blev en tidig middag eftersom jag skulle skjuta bonussonen in till stan klockan 16. När jag hade lämnat av honom så spontan-besökte jag syster och Daniel. En kopp kaffe och bulle satt som en smäck =)
Väl hemma så kom bonusbarnen hem igen och det var lite läxläsning och annat som stod på schemat. Sedan bada barn och lägga barn och nu sitter jag och väntar på att maken ska komma hem... Man kanske ska "ta ut" massagen jag har innestående?

Tisdag: Lämna Aron på dagis, första dagen efter "klös-incidenten". Hoppas det går bra, vi får komma 45 minuter senare än vanligt för att lämningen ska gå bra, och då kommer lilltjejen vara på en annan avdelning sålänge. Sedan tänkte jag fara hem och städa lite innan jag ska på delegerings-samtal(prov). Hämtar A påväg hem och sedan är det full snurre igen med alla barn och man som jobbar hela kvällen...

Onsdag: Då ska jag INTE åka till Birsta med syster (Vi låtsas om som att vi inte har planerat nått, en ny taktik som gör att jag kanske för en gångs skull kommer iväg utan förhinder). P jobbar dag.

Torsdag: P ledig. Jippie! Inte så mycket planer.

Fredag: Jag börjar jobba! Mitt första arbetspass sedan april -09... Skräckblandad förtjusning =)

Lördag: Ska på 50-årsfest för min mosters karl. Nyktert blir det för min del för jag orkar inte fixa och dona med skjuts och sånt, så jag kör istället. Skönt att vara pigg dagen efter eftersom P jobar dag.

Söndag: P Jobbar dag. Jag har bjudit hit folk på söndagslunch, men än sålänge så är det nästan ingen som tackat ja, så vi får se hur många det blir..

Så ser min vecka ut. Hur ser din ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0