trött.

Jag är så satans trött... tredje dagen nu som jag känner mig helt överkörd av en buss. Fattar inte varför?
Jag kliver ju förvisso upp på nätterna och ger tovan nappen och ersättning, men jag tycker ändå att jag är tröttare nu än vad jag var när jag ammade flera gånger per natt. Knepigt.
Kan det vara inskolningen som gjort mig trött? Någon annan som blivit trött av inskolningar av sina barn? Kanske det tar på krafterna att helt plötsligt behöva stressa upp på mornarna och behöva passa tider. Jag har ju vant mig vid att bara chilla på morgonen och ta det lugnt... jag är inte van vid att behöva ställa klockan (dock har vi varit vakna innan klockan ringt då Tova ofta vaknar tidigt), upp med ungar, byta blöjor, klä på, ge flaskor, äta frukost, ofta byta en omgång till blöjor, plocka undan, klä på ytterkläder, ut i bilen, skrapa rutor, åka till dagis, ur med antingen en eller två barn ur bilen, in på dagis, ont-i-hjärtat-lämna, tillbaka hem och kånka in ett litet barn och av med ytterkläder.... Liiite skillnad mot att : Vakna, ge flaskor och mysa =)

Sedan att Aron ,i princip, matvägrar och har varit på ett sjuj*vla humör senaste veckorna gör väl kanske inte en piggare. Han blir såklart också påverkad av dagisstarten mixad med noll matintag, då blir resultatet att han får vansinnesutbrott samt bara gnäller... Mitt älskade lilla hjärta..


och skulle jag inte bli pigg av träningen? hmm.. ni har nog lurat mig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0