Det här med träning...

Jag har alltid hatat att träna. Tycker bara att det är extremt tråkigt och jobbigt..ser likosm inte vad jag ska få ut av det. Idrotten i skolan var jämt mitt värsta ämne och lagsporter var nått som gav mig gåshud. Och eftersom jag alltid har varit så smal så har jag inte heller haft nått behov av att träna för att "slimma" kroppen..
Men nu.. jag är ju så trött jämt och jag förstår ju egentligen att det beror på att jag inte rör på mig mer än nödvändigt. Men som det är nu så ligger jag liksom i moment 22. Jag är trött för att jag inte tränar, medan jag inte orkar träna för att jag är för trött... Och så har jag ju en liten mamma-mage som jag gärna skulle få slippa.

Om jag nu skulle försöka masa mig iväg på någon promenad eller på gym (har ju faktikst gratis gym samt friskis&Svettis genom jobbet), hur lång tid skulle det ta innan jag märka något resultat? Någon som vet? För jag vet att om jag inte märker någon förändring ganska så snabbt så kommer jag lägga av...

Vad ska jag göra för att motivera mig?



Kommentarer
Postat av: ida-maria,mamma till Lykka

Jag förstår hur du känner dig. Jag har dock alltid varit en person som tränat på något vis. Dock försvann motivationen när jag blev gravid med Lykka (pga illamående och rent olust) så då la jag av. Sen när hon var liten var det si och så med träning. Nu när jag började jobba tänkte jag att "jobbar jag blir jag mer rörlig och pigg". Verkligen inte! Så jäkla trött var jag. Konstant!



Så jag tog tag i detta, plus att jag har en REJÄL putmage (ser gravid ut) som jag vill få bort.



Redan efter 2 veckor känner jag en skillnad. Både rent psykiskt men även fysiskt. Jag är så pigg och glad och redan nu klarar jag av övningar på Frikis som jag inte klarade av de första passen. Som sit-ups.



Så när man väl sätter igång så går det fort innan man känner resultat.



Jag tror att träning ger en ork rent psykiskt som man inte har om man är stillasittande. Man måste bara bestämma sig och verkligen ta sig iväg. Prioritera sig själv lixom.



Lycka till!

2011-01-23 @ 13:53:44
URL: http://skolfux.wordpress.com
Postat av: Alfva

Jag måste faktiskt hålla med Ida - man märker FORT.



Jag är som du, ser jag inte resultat på en gång så lägger jag av - men skillnaden nu är att jag faktiskt märker skillnad. Dallermagen finns självklart fortfarande där, men om jag bara håller i det här så kommer jag att märka resultat snabbt!



Ge det ett försök, just piggheten kommer efter bara någon vecka (första veckan var jag DÖD)! Nu är jag pigg, men sjuk och sur för att jag missar träningen...



Och jag har aldrig gillat att träna, utan bara gjort det när jag måste. Eller ja, jag började ju som efter gravid då det är första gången jag behövt! Kom igen! :)

2011-01-23 @ 18:45:25
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Joanna-Ett aspergerliv

Just nu pågår tävlingar på min blogg så gå in och anmäl dig och ha chansen att vinna jätte fina priser:

2011-01-23 @ 20:06:43
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/
Postat av: Millan å Tuva

håller med föregående talare. rent psykiskt tycker jag att det märks nästan på en gång, om man nu hittat rätt träningsform dvs! Annars brukar man säga att det tar ca 4 veckor innan det verkligen sker nåt fysiskt. Men det beror ju på ur ofta man tränar med såklart. Hinner du med 2 pass i veckan så är det det bästa. Med "Bara" en gång i veckan händer inte så mycket. Men en gång är ju ruggigt mkt bättre än ingen gång..



Jag har, efter ett låååångt uppehåll, nu börjat träna med yogan igen. Började i september och tillsammans med allt bärande på Tuva så är man fått en å annan muskel...



Men om du nu har gratis träning på F&S. No exuses!

Heja dig!!!

2011-01-24 @ 13:48:11
URL: http://mojsgojs.blogg.se/
Postat av: Alfva

Du har förresten en utmaning hos mig! :)

2011-01-25 @ 13:57:22
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0