Utmanad av Alfan.

Har blivit utmanad av Alfan om mitt bloggande =)

1. Hur länge har du bloggat?

Jag började blogga sommaren för 3 år sedan då jag hade alldeles för mycket bröllopsplaner i mitt huvud. Efter att Peter hade friat till mig så startade jag bloggen som en ventil för alla planer och ideer kring det ståndande böllopet som egentligen skulle ske våren därpå, men livet styrde åt ett annat håll. Så det blev en blogg om mina graviditeter och sedan som mamma. Självklart så fanns bröllopsplanerna med i bloggen, men dom var inte längre det primära. Nu är jag gift och graviditeterna är över, så nu handlar bloggen bara om mitt liv som mamma, bonusmamma, kvinna, fru och bara jag.

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
12 stycken ligger på "mina favoriter", så det är nog dom jag läser dagligen. Sedan kan jag ibland snurra in på någon fler också..

3. Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Tror nog att 8 av de 12 är bloggar av "mamma"-typ sedan är det dagboksbloggar mest.

4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Oj! Ja, det hoppas jag att de tycker. Jag tycker det själv iallafall =)

5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag har hela tiden en tanke på hur mycket man vill "hänga" ut familjemedlemmar och så när jag skriver. Men eftersom min blogg inte sträcker sig över så pass många läsare så har jag inte någon strikt privat gräns. Jag vet ju vilka dom flesta läsare är. Men däremot så har jag "dragit ner" på Arons roll i bloggen då han börjar bli så stor att faktiskt är en egen individ.

6. I vilken utstäckning bloggar du för att få bekräftelse?
Jag tror inte att jag skriver för att få bekräftelse utan det är nog mer ett bloggande för att jag ska kunna titta tillbaka på den här tiden senare, samt att upppdatera släkt och vänner som bor en bit bort. Men självklart så är det ju kul att få kommentarer och få "bekräftelse" på det viset. Så det kan ni bli bättre på tycker jag =)

7. Har du träffat folk IRL, efter att ha träffat dem via bloggen?
Nej, inte vad jag kan komma på.. Men däremot kan jag ha ändrat uppfattning om en del människor genom att jag "lärt känna" dom bättre genom deras bloggar. Och visst finns det vissa bloggar där jag skulle vilja träffa människan bakom tangentbordet.

8. Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, det tror jag absolut. Kolla bara på typ Kissie och liknande. Visst, dom har byggt sig en karriär på bloggandet, men jag tror inte att dom mår särskild bra.. Och så finns det många unga mammor som får ta mycket skit genom sina bloggar tyvärr..

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Att jag vill blogga mer men har inte tiden, så i viss mån kan jag känna en press då jag inte gjort ett inlägg på flera dagar. Men samtidigt så bloggar jag ju mestadels för mig själv och mina närmaste så om jag inte orkar så ska jag ju inte ha dåligt samvete..vill mina nära och kära veta vad som händer i mitt liv så finns ju fortfarande telefon =)

10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Det tror jag nog. Men förmodligen med fokus på andra saker än söta bilder, blöjor och klagosång..

Den här gången utmanar jag: Linnea, Julia och Millan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0