Ångestframkallande bild.

Kommunal har startat en "kampanj" för att förskolorna i sverige ska bl.a öka sina öppettider. Detta är vad de vill:

Kommunals krav

  • Öppettider i förskolan som motsvarar föräldrarnas behov.
  • God bemanning i förskolan, så att förskolorna kan fullfölja sitt uppdrag att ge lärande, trygghet, omsorg och service. För detta behövs både barnskötare och förskollärare, och både kvinnor och män.
  • Utökad barnomsorg med verksamhet kvällar, nätter och helger.
  • Ge alla barn tillgång till förskolan – även barn till föräldrar som tar emot försörjningsstöd.

Detta är ju jättebra. Men rubriken " Alla andra hämtar tidigt" och bilden som hör till texten är ju något ångestframkallande...



(bild tagen från kommunal.se)

Nu har ju vi Aron på dagis bara mellan 8.45 och 13.45 eftersom han går 15 timmar/vecka. Men jag kan verkligen förstå hur det måste kännas för föräldrar som jobbar heltid och inte har möjlighet att hämta "tidigt", så kanske barnet alltid är en av de sista att bli hämtad...


Kommentarer
Postat av: Alfva

Igår blev jag 10 minuter försenad till hämtning och kom därmed 15:40... Lilla A var sist kvar hos dagmamman. Absolut inget jag kommer ha dåligt samvete för överhuvudtaget, tvärtom funderar jag på att utöka hennes tider lite (eftersom hon oftast inte är färdiglekt när vi ska gå hem).

Man ska inte vrida in och ut på sig själv för att göra något som inte behövs (och som ingen mår bättre av).



Har hört samma som dig om det där med stress, därför jag inte tänker stressa minsta lilla. Bara njuta. Fast det var så mycket grädde (tog ändå bort hälften) och nu fick jag ont i skallen.. :D Sockeröverdos!

2011-03-08 @ 20:50:05
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0