Jobbelijobbjobb.

Nu har jag ju jobbat några pass så jag tänkte komma med en sammanfattning.

Jätteskoj juhe!!

Det är jätteskoj att komma iväg hemifrån en stund, träffa vuxna människor, slänga käft med gamlingarna och få göra nått "vettigt" (ja,jag gör väl nått vettigt när jag tar hand om barnen också, men ni fattar säkert vad jag menar).
Nu är det extremt lugnt på jobbet iofs så det kanske är därför som jag tycker det är extra kul. Man kan verkligen ge tid till alla vårdtagare(både all tid de behöver samt extra), vilket verkligen uppsakattas. Sedan så tror jag att eftersom jag är där på "frivillig basis" så tycker jag nog att det är skönare att komma på jobbet nu än vad jag kommer tycka då jag verkligen måste vara där =)
Som det är nu så har jag ju valt själv att jobba för att få tillbaka lite social kontakt, men efter sommaren så måste jag ju jobba för att mina föräldradagar är slut.

Men idag så fick jag en försmak på hur verkligeheten kommer se ut sen.. Jag började jobba 8 (LYX!) och kom hem 14.30, då mötte jag min man i dörren som var ut med hunden och sen for han på sjukhuset för att jobba kväll, och efter det passet så åker han och jobbar natt på sitt vanliga arbete. Sen var det full snurre här hemma med alla fyra ungar hemma...
Men nu ligger hälften av dom och sover och om 20 minuter så ligger den andra hälften också på kudden. Då ska jag avnjuta två mackor med ättikströmming som jag och mamma gjorde igår. Mums!

(Ska försöka lägga in lite bilder imorgon..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0