Vintertid

Någon som glömde ställa om klockan inatt?

Jag petade på maken vid 7.20 (vad min klockradio visade) och frågade om han skulle kliva upp snart kanske..han skulle ju åka och jobba.
Han: -Men du har ju inte ställt om din klocka...
Jag: Jo, det har jag! Det gjorde jag ju igår innan jag la mig.
Han: Men varför visar min mobil att klockan är 6.20 då?
Jag: För att den ställer ju om sig automatiskt!
Han: Men va faaan...!

Han hade alltså varit duktig och ställt om alla klockor innaan han la sig, även mobilen som ställer om sig själv, vilket resulterade i att han låg två timmar bakåt i vintertid =)

Nu står visarna på 07.53 och Aron sover fortfarande. Han måste ha en inställd  klocka i kroppen (själv är man ju inställd på att den snart är 9).
Skönt. Då har jag och Tova ätit frukost i lugn och ro =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0