Intressen.

Dagens ord:

Intressen.

Fick lite ångest när jag såg just det ordet (tack, Linnea), för jag har just inga intressen. Jag avundas Peter som har ett brinnande intresse för sport och trav. Jag tittar alltid avudsjukt på människor som kan visa upp något de har skapat genom ett intresse. Jag vill byta plats med personer som berättar med passion i rösten om stickning, träning, trädgårdspyssel, målning...vad som helst..

Jag har haft intressen förr i mitt liv, men de brukar ganska snabbt mattas av tyvärr. Jag dansade streetdance för några år sedan och det tyckte jag var svinigt skoj. Skulle gärna ta upp det någon gång, men det känns lite motigt att börja en kurs med typ 13 åringar (vilket det var på dansskolan jag gick på förr). Det enda som består är just böcker. Jag älskar att läsa! Men det är ju inte riktigt nått man kan skriva upp som hobby...

                             

När man ska fylla i sina intressen i nått formulär eller liknande så svarar jag alltid samma sak: Läsa, och att umgås med familj och vänner.
Inget kanske räknas som hobbies, men det är ju nått jag tycker om att göra iallafall...

Har ni nått tips på nått som kan få mig att brinna? Gärna ska det hinnas med i mitt liv som redan är fullpackat med ungar, hus, gubbe och heltidsjobb =)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Förlåt :P Att läsa är väl visst en riktigt intresse och superbra då man bara behöver plocka upp och lägga ifrån sig boken när det behövs :) Du får testa på lite olika för att hitta ett annat intresse :)

2011-09-12 @ 14:23:25
URL: http://piga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0