Ishockey.

Min första utmanningsord blir Ishockey, gett av min syster Julia (eller är det hennes sambo som har ett finger med i spelet?)

Ishockey.

Här i familjen så hejjar man antingen på Brynäs eller Timrå när det gäller denna vintersport.
Det är maken (och Aron) som håller på Brynäs. Aron säger alltid "Hejja, hejja" och Bynäs när han ser ett sånt märke =). Och mina bonusbarn är hängivna Timrå fans. Peter har förstås försökt få dom till att hålla på BIK ända sedan födseln, men sedan de kunde bestämma själva så går de (till sin fars förtret) hellre till Timrås hejarklack =)

Jag då?
Ehh... jag som har ett sportintresse som är lika med noll har alltså träffat, och gift mig med, en av sveriges mest sportintresserde karl. Fråga om ett sportresultat och han kan ge dig ett svar.. i allt!
Så för husfridens skull så håller jag också på Brynäs.

Men. Det måste tilläggas att de få gånger jag varit på en match eller tittat på en match på tv så är jag helt inne i spelet och ställer mig upp och skriker när det blir mål eller "felspel" (både och peter och jag blir lika förvånad varje gång).





Lite roligt är att just i skrivandets stund så är Peter på säsongens första BIK-match mot TIK.




Men jag måste väl ha fler läsare än sju stycken? Fler ord vill jag ha!!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag ska också bidra med några ord :)

* Intressen

* Drömmar

* Utomlands



Äsch.. det gick inge bra, men du får något att skriva om :P

Kram

2011-09-02 @ 22:06:18
URL: http://piga.blogg.se/
Postat av: Julia

BIK? Haha! Talanglöst. BIF ska det vara.

2011-09-02 @ 22:56:45
URL: http://cholia91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0