Tacksamhet.

Ordet Tacksamhet fick jag av Millan.

Tacksamhet.

Jag är ganska dålig på just tacksamhet. Jag är en person som utåt sett nog ses som en ganska positiv människa.. men det kan nog min man intyga att så är icke fallet. Jag ser det mesta från en negativ synvinkkel, vilket gör att det många gånger är svårt att vara tacksam. Ni ser ju själva hur bra det gick med mina "måndags-tacksamhetslistor".

Jag har till occh med satt mig själv på tacksamhets-träning... Varje kväll så har jag ett block där jag försöker skriva tre saker som jag är tacksam över.

Tyvärr så är jag lite "vidskeplig" så jag tror att om jag uttrycker tacksamhet över något så kommer det liksom vända. Typ om jag säger att det är skönt att bilarna har gått bra så länge nu, då kan ni ge er f*n på att en av dom går sönder dagen efter.

Men nu ska jag gå emot det och skriva en lista över vad jag är tacksam över just nu.

¤ Min Familj. Alla mina barn (hela bunten), min man och hela min stora "gamla" familj.
¤ Att jag har ett jobb att komma tillbaka till och att jag trivs så bra med mina arbetskamrater.
¤ Att jag och Peter är så duktiga på att ta tillvara på den lilla tid vi får bara vi två. Bara en enkel kväll i soffan kan vara något mysigt =)
¤ Att mina barn är friska.
¤ Att Tova sover så bra, och har alltid gjort (åhh.. det här kommer kosta, det känner jag..)
¤ Att vi äntligen hittat vårt hus.
¤ Mina vänner.
¤ Att vi fick lägenheten såld, så vi hade råd att köpa de möbler vi ville ha.
¤ Att jag har någon som älskar mig, vill leva sitt liv med mig och har gett mig två fina barn. Att han ens står ut med mig är ju ett mindre mirakel..

                                   


Kommentarer
Postat av: Millan

alla behöver vi påminna oss själva om vad vi har här i livet som man faktiskt ska vara tacksam över. Det kan vara minsta lilla sak, som att stenen i skon försvann utav sig själv eller att man överlevt en olycka. Om man få till vana att uppmärksamma allt fint som händer en, stort som smått, så är jag övertygad om att man får ett rikare liv!!



Och jag försöker leva som jag lär. Går åt skogen oftast haha

2011-09-09 @ 08:55:54
URL: http://mojsgojs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0